Thursday 19 April 2012

Kenapa erk????


Selamat petang......
Ntah kenapa aku rasa hari ni aku rasa badmood semacam jew, apa sebab pun aku x tahu la.



Walhal bukan hari ni jew aku x happy padahal hari2, sabar dan senyuman manis yang terukir di bibir ku, melindungi segala kesedihan, aku rasa di sini jew tempat aku nk luah kan apa yang aku rasa di hati ini.
memang perit tuk aku harungi semua ini, tapi apa kan daya aku, aku hanya mampu bersabar sahaja, aku x nak org disekeliling aku bersusah hati bila tengok aku bermuram sahaja, hanya Allah sahaja yang tahu isi hati aku.

Aku bukan x nak cerita, tapi ada sebab2 tertentu, tunggu jew la x lama lagi akan terjawab segala persoalan.

Kita semua tahukan kita hidup di dunia ni hanya sementara sahaja, tiada yang kekal melainkan hari akhirat….


Aku juga manusia biasa, insan yang lemah, manusia yang punyai hati dan perasaan, jika hati dan perasaan di main2kan, akn berlaku kekecewaan dalam hati kecil ini, sperti manusia lain juga…..semua ciptaan Allah akan lalui perkara yang sama.

Aku ni bukan la seorang hamba Allah yang baik sangat pun, aku juga ada melakukan kesilapan, x da manusia yang perfect dalam dunia ni melainkan Nabi Muhammad saw…

Ntah kenapa, hari ni hari yang membuat kan hati aku gelisah dan sedih memikirkan perkara yang belum pasti, tapi aku percaya semua ini ada hikmah di sebaliknya…x rugi kalau aku sabar, jika dulu kawan aku gelarkan aku, manusia yang kuat dan tabah, kenapa sekarang tidak, kenapa selalu cepat sangat mengalah ….???

tapi aku kena pk jika aku rasa aku besusah hati hari ini, mungkin orng lain lagi bersusah hati dari apa yang aku lalui, malah lagi teruk kot…

aku pun x tau nak cakap apa lagi….aku busan…aku tension, semua nya ada…..huhu…sorry sangat jika aku teremo kat sini, tapi kat sini lah aku akan luah kan kisah hidup aku, pada yang nak baca tu thanks sesangat, yang x nak baca xpa, x salah pun..huhu….(,")

"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you have to keep moving"


--------(,") Ai Zara (",)-------

6 comments:

  1. chillek...

    setiap kesusahan akan dibalas dengan kesenangan di kemudian hari. Allah takkan bagi kesusahan pada hambanya yang tak tabah... Means ko org yg tabah intan...

    just keep it up. Ali-1 kan ada....!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Lalink....
      Insya-Allah... setiap masalah ada jalan penyelesaian nyer.....
      (,")

      Delete
  2. sabar naa...ada hikmah disebalik semua yg terjadi dan bakal terjadi....
    doa...doa...dan doa.....

    ReplyDelete
  3. sedihhh..
    mana ad manusia perfect kak!
    hidup nie umpama satu perjuangan..
    truskanlahhh..
    BERUSAHA..
    senyum sokmo...

    ReplyDelete
    Replies
    1. YUP..... Tapi tu la....
      Setiap orang ada jalan hidup dia sendiri...
      so.... kena bersabar dan terus bersabar....
      (,")

      Delete